Cracked Actor

Positiv energi

Kategori: Allmänt

Ja, det kan väl inte ha undgått någon av mina vänner, familj och kollegor att jag ska flytta till Gotland.
Vad jag däremot inte har berättat är att jag har fått världens bästa lägenhet.
Ringde på en annons där det bara stod rum uthyres. Tänkte att jag får ta det jag kommer över för det är bara typ 3 veckor kvar. Så jag ringde och då fick jag veta att det var ett rum i en jättefin lägenhet mitt i innerstaden innanför ringmuren och 5 min till affärer, skola och ja allt! Och de som äger detta bor egenligen inte där utan har ett hus på landet.
 
De är bara där några helger om året :O annars har jag hela lyan som är på 70 m2 helt själv. Det är toppmodernt och jättemysigt. Huset är ett k-märkt hus från 1200-talet och jag har även en egen ingång till mitt rum samt en uteplats som jag får nyttja :O det är givetvis möblerat, behöver bara ha med mig egna handdukar och lakan, samt skrivbordslampa :) det finns tvättmaskin och torktummlare och ja allt som man behöver :D typ nästan mer än man behöver. Hela denna veckan har jag haft ett sånt otroligt flyt samt sån jävla tur.
Det är nästan för bra för att vara sant. Marina och Jukka heter de som äger och de verkar hur trevliga som helst :)
 
Jag ser verkligen fram emot att åka dit, även om jag kommer sakna alla. Mest kommer jag nog sakna Putte.
Han å päronen kom ju hem idag från landet och han hoppade upp och väckte mig med massa pussar xD <3
Han har legat och sovit i min soffa bredvid mig hela kvällen, han verkar ha saknat mig, då brukar han va hos mig extra mycket :) kommer gråta ihjäl mig samma dag som jag ska åka. Han kan ju inte följa med, kommer gråta när mamma och pappa åker också. De stannar tills tisdagen den 3, börjar ju den 2:e.
 
Sen får jag inte se de förrän jul typ, 4 månader, kan nog åka hem innan, beror på hur mycket skolarbete det blir å så men ändå. Har saknat de nu bara de har varit på Tjurkö en hel vecka. Men jag kan ju inte bo hemma förevigt. Det är dags för mig nu att flytta hemifrån på riktigt och bli vuxen. Blott vid den späda åldern 23 år xD hahaha
 
Men jag hoppas jag får många vänner med samma intressen som förhoppningsvis kan bli vänner för livet :)
En ny era tar snart vid och det känns lite som om hela världen ligger för mina fötter.
Fast antar att de kommer kännas annorlunda när skolarbete och tentor kommer :P
 
Då lär jag väl klaga igen som vanligt både här och på fejjan xD
 
Mycket positiv energi har kommit till mig, har försökt tänka mer på andra än mig själv de senaste månaderna trots att jag mått dåligt. Det är väl tack vare att det som jag fått det så bra och haft sånt flyt. Positiv karma liksom.
Har inte mått såhär bra som jag gör nu sen jag var liten och ovetande om världens alla beskymmer.
För första gången i mitt liv så är jag faktiskt tillfreds och lycklig. Detta gör att jag vill sprida mer positiv energi och försöka tänka ännu mer på alla andra för jag vill alltid må såhär bra.
 
För övrigt så var jag på fest igår, det händer ju inte ofta, är aldrig taggad men igår så ville jag till å med ut, ville fira med gänget en sista gång innan jag sticker. Jag känner också att jag jobbat klart i barnomsorgen.
 
De här veckorna som är kvar så ska jag njuta av livet. Träna och umgås med nära och kära samt fixa lite mer praktiska grejer som typ csn osv. Må bra helt enkelt och inte stressa.
 
Imon ska jag va med Hulda. Vi sa det att man tar verkligen sina vänner för givet, man tror att man alltid ska va där å bo på samma ställe. Vi har inte umgåtts så mycket. Ingen av oss har haft tid å inte mycket blir av. 
Jag kommer sakna er alla men jag ska göra mitt bästa för att riktigt spendera tid med var och en av er som har ställt upp för mig i vårt och torrt när man mått dåligt. 
 
Jag vill inte och tänker inte tappa kontakten med någon av er! FB finns och mobil finns. Ni måste ju också komma å hälsa på eftersom utrymme inte är några problem.
 
Jag kommer ju komma hem på jullov och sommaren. Karlskrona och Långö kommer ju alltid vara mitt hem hur jävla fjuttigt och tråkigt det än är. Där ni finns är mitt hem! always and forever<3
 
Nu måste jag sova, tänkte träna imon :)
 
Bilder från dagarna
Och jag pepp och taggad inför festande! Det kunde inte blivit en mer perfekt kväll :D
Min finaste Emz och jollan <3
Veronica, festens värdinna ville inte va med på kort ;)
Putte <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: