Cracked Actor

Ruby Tuesday

Kategori: Allmänt

Denna veckan har inneburit en massa peppersarbete, jag är helt slut i skallen. Jo socialen ska ju ha varenda liten detalj i ens liv. Det konstiga är att med tanke på att vi som lever i samhället är övervakade av staten så ska man ändå ta fram precis alla papper själv. Man borde bara kunna säga sitt personnummer eller i framtiden, avläsa ett fingeravtryck å därmed skulle alla viktiga papper komma fram i någon slags databas. Tänk vad mycket tid det hade sparat. Sen hade man bara hämtat ut de å tagit med till socialen eller vem som nu ska ha alla uppgifter. 
 
Iaf, mötet i tisdags gick bra meeen skulle komplettera med mer papper. Dessa ska jag lämna imon innan jag drar och jobbar, det blir en kort dag 12-16.
Nu har jag allt klart iaf. Har även fått jobb i juli, under 2 veckor på Torgbacken. Vilket är skönt, då blir det lite kulor i augusti också. Denna månadens lön var ju ja...lite. Nästa kommer jag iaf klara mig på.
 
I karlskrona och övriga Sverige måste man ju haft ett jobb för att man ska få jobb. Helt sjukt vilka krav idioterna ställer på oss unga. Man ska ha utbildning å helst en massa erfarnhet. Hur fan ska nya ungdomar komma ut i arbetslivet? Hoppas på en ändring nästa år när det är val!
 
Fick höra från mammas kusin att hon hade ett möjligt diskjobb på statt åt mig på mån- och tisdagar 18.00-23.00 typ. Men vi får se hur det blir med det.
Väntar också ihjäl mig på beskedet från högskolan. Den 12 juli kommer får man veta första urvalet.
Håll tummarna nu för jag känner att jag behöver en nystart i livet och vill bort härifrån denna hålan.
 
Förutom familj å vänner har jag inget som håller mig kvar här. Och jag kan ju alltid flytta tillbaka när jag är klar om 3 år. Vem vet jag kanske blir kvar på Gotland :) blir en framgångsrik arkeolog/konservator/museiintedent.
Man kan få göra praktik också utomlands, British museum :D
 
Här kommer en bra låt "Ruby Tuesday" med Melanie Safka
 
 
"Oh, there's no time to lose I heard her say
you gotta catch your dreams before they run away
dying all the time - lose your dreams and
you might lose your mind
Is life unkind

Goodbye Ruby Tuesday,
who is gonna hang a name on you and
when you change with every new day,
still I'm gonna miss you"
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: