Cracked Actor

Stockholm + Morgan Alling= SANT

Kategori: Allmänt

Fredag:

Magda å jag möts i stan å bussen mot vår huvudstad går 10.30....vi roade oss med musik, tidningar å tjejprat:P. 7,5 timmar senare är vi äntligen framme i Stockholm. Vi väntar på terminalen å runt 18-tiden blir vi hämtade av Anitha:)
Jag åker sedan tunnelbana för första gången å det är skitskojj, väl hemma gör vi oss hemmastadda, Staffan är också hemma. Vi äter mat å pratar allmänt om vad vi ska hitta på. Jag somnar gott den kvällen.

Lördag:

Vaknade vid 09.00 å fick god frukost, fick också honungsvatten med eukalyptos...fy fan vad gott å det hjälpte mot halsont å jag blev piggare. Vi gjorde oss sedan redo för en heldag på stan. Det blev mycket shoppande å jag hittade 2 olika tröjor, skrubbvantar, silvershampoo, nivea stylingmo...bla bla bla vet inte hur det stavas LOL;P. Vi fixade även 3 dagars kort för tunnelbana, buss osv..man kan åka med allt på dem:P.

Vi gick runt på stan till 18-tiden och vi tog åsså oss tid till att leta upp Morgans gata:P...vi hittade den å gick nåra varv men han var inte hemma för han var på chinateatern hela dagen å repiterade(detta skrev han till mig sen när jag frågade var han höll hus;))så ägt alltså. Iaf så åkte vi hem å gjorde oss iordning inför våran utekväll;P.
Duschade å sminkade å fixade, fy fan vilka hotta brudar vi är!!!;P (dock inte från Djursholm som uggla sjunger;))

Kl 21.30 tog vi tunnelbanan in till stan å letade reda på några uteställen, vi hamnade på södermalm, på nåt ställe, högberget..? heter det så. Där drack vi oss berusade å raggade som om det inte fanns nån morgondag:P:PLOL
Jag fick en snygg killes telefonnummer (han var från spanien å var på semester här) vi fick snacka engelska men jag hade flyt, fan vilket självförtroende man får asså:P
Sedan runt halv 1 skulle vi till Engeln men hamnade på Medusa istället, asbra musik å vi drack oss stupfulla hahaha.
Jag var i gaasen å träffade en till kille, Simon å fick nummer , han hade en kompis Max åsså;P
De var roliga å snälla å de bjöd oss på varsin drink.
Vi stannade där hela kvällen, varvade cigg med drinkar å hångel. LOL
Nä klockan blev 3 så försvann Magda med sitt ragg Jonas, sms å frågaade var hon var, vi sitter på mcdonalds vid slussen. Så Max, Simon å jag gick dit å där sitter de å käkar...jag är hungrig å går å beställer. När jag kommer tillbaka är Magda borta. Hon stack hem till Jonas som bor i Farsta....bravo magdet!!!
Iaf jag mådde asdåligt men lyckades unvika att spy...där emot fick jag världens hicka å alla på tunnelbanan garvade åt mig. Det gjorde ju inget, bra att jag kan underhålla folk;P.
Simon å Max följde mig hem å sedan stupade jag i sängen å somnade otvättad, kåt å jävligt packad. KLockan var då 04.15.

Söndag: 

Vaknade vid halv 11 å var megabakis, ont i halsen å smakade skit i käften:S Magda var inte hemma än å jag sms å sa att hon skulle skynda sig hem  innan Anitha vaknade, tooo late...hon var redan uppe.
Det var lugnt, men magda ursäktade sig.hahaha!!;P
Vi åt sedan frukost allesammans å la upp planerna, idag var ju Morgan - dagen!!!
Iaf, vi tvättade oss sedan somnade vi igen. Vaknade vid halv 3 typ å var helt slut. Men jag ville ju riskera att missa föreställningen så jag gick upp. Tvättade mig å sminkade mig osv..vi fick brottom å jag var nervös men vi kom fram 5 i fyra...5 min innan de skulle börja.
Vi satt väldigt bra faktsikt, rad 11, plats 272 å 273....föreställningen började å ut på scen kommer HAN!!!
Han var så söt å snygg, mycket snyggare i verkligheten än på bild;P;P

Efter en stund så tog jag upp kameran å tog kort. Då sa han med lite arg röst (skämt) vem var det som tog kort å då räckte jag upp handen å skrek...hahaha Tog massa kort å han såg mig å sa jag nu kommer "kameran upp igen så jag höll upp den" innan studsade han också ner från scenen å gikc närmare våra stolar så att jag kunde ta kort..men jag han inte..han var så jälva snabb. å då sa han "att du får vara snabbare!!" LOL
När han kom emot mig trodde jag först att han skulle ta upp mig på scen, det gör han nämnligen ibland;P;P men så blev det inte..kanske nästa gång. Rollerna gjorde han så jävla bra, det är kul att han vågan bjuda på sig själv..han kom av sig nåra gånger men det skrattades bort med hjälp av hans kvickhet;P Det gjorde hela föreställningen bara bättre. När publiken får ta del också. Det blev många kort å alla klappade, ingen ville sluta klappa. Morgan, du är helt makalös!!!!
Det bästa var efteråt, vi gick ut å väntade å satte oss i lobbyn å väntade till de flesta gått ut...sedan var han där å snackade med sina fans, jag tog naturligtvis chansen å hoppade glatt ner jag med.
Det var så coolt, jag ropade på honom å han sa "hej, de är du som är Linnéa va?"...(han kramade mig åsså, så underbart) jag bara "aaa;P;P" han sa det att han kände igen mig från facebook...han såg ju mig redan i publiken, typiskt mig att dra till mig uppmärksamhet..bra tänk där med kameran;P;P hahah LOL
Jag berömde å vi pratade lite...tog lite kort å fick autograf, fast bara på armen..jag glömde ju min almenacka hemma:S å mobilen åsså för den delen. Han frågade om vi var ute igår för han såg att jag hade skrivit på loggen att vi typ skulle riva hela Stockholm;P;P;)....Magda var snäll som tog korten....pennan som han skrev med var dålig men jag får väl skylla mig själv...det var ju min penna men skit samma det började funka tillslut.
Vi sa hejdå för han skulle iväg å var tvungen å duscha å så. Anna-Maria, hans fru, var också där:)
Fatta att man är lite avis hehe. Önskar jag hittar mig en sån som morgan jag med;).
Iaf...jag var helt speedad efteråt å var tvungen att ringa hem å berätta....mamma var lika glad hon:P
Jag skuttade sedan runt i gamla stan med magda å vi gick på rundtur..slottet osv..köpte också en nyckelring från en souvenirbutik, ett hjärta där det står "I love Stockholm" för det gör jag verkligen. Jag är helt såld..jag vill inte hem. Men jag måste....ska ju skryta som fan nu i skolan nåra dagar innan lovet;P hihih nä men de lär få höra allt.

Ska åka upp igen å se Morgan i "Hairspray" också....hade velat göra det på höstlovet men har inte pengar å jag kan ju inte bo hos Anitha å Staffab hela tiden. Kanske till jul..blir till att spara pengar igen då.
Jag frågade Morgan hur länge de kommer spela den...i vår åsså...på torsdagar tipsade han mig åsså...då är det inte lite mycket folk...brukar finnas platser kvar då;P.

Iaf efter gamla stan skulle vi möta Magdas ragg vid tunnelbanan i höglunden för hon glömde sin kavaj hos honom.
Han kom med bilen men lyckades låsa in bilnycklarna..bravoo;P LOL så vi fick vänta där en timme innan hans kompis kom å hjälpte honom. Vi kom hem runt halv 9, trötta, hungriga å frusna. Vi chillade till en Beck-film å sen nanade vi...eller iaf magda...jag var fortfarande helt speedad så jag skrev i bloggen...men datorn laggade å jag kunde inte forstätta skriva förräns nu.

Detta har varit den bästa helgen i hela mitt liv!!! speciellt söndagen med Morgan Alling. Tack Morgan för autografen, pratstunden å fotona. Och för att du svarar på mina meddelanden på FB. Hoppas vi ses snart igen.
Å tack till Anita å Staffan för husrum å käk. Tack Magda för att du faktiskt valde att följa med.
å slutligen mamma å pappa för alla pengar jag fick så jag kunde åka på denna resa!<3

Är hemma i kallekrona igen å imon är det skolan å den tråkiga vardagen som gäller.
Har bestämt mig, efter studenten flyttar jag till Stockholm, ska försöka komma in på teaterhögskolan:)

Laddar upp alla bilderna på Facebook och bdb.

bye!

Här kommer bästa bilden någonsin!!!!


tihihihi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: