Cracked Actor

Greedy

Kategori: Allmänt

Nu var det ett tag sen jag skrev...
Har inte hänt jättemycket. Jobbat som vanligt men nu är jag ledig i 5 dagar:D
Sitter här å gör min årsbudget, fick pappret från skatteverket på hur mycket jag ska betala i skatt.
räknat ihop vad jag får netto - de 2000 jag fick i förskott å lagt till studiebidraget på 1050x 10 månader.
Det blev en hel del och jag svävade på fluffiga moln...men kom mycket snart ner på jorden igen när jag kom på att dessa pengrna ska räcka hela året:S
Jag fick fram att jag kommer kunna spendera ca 3 700 kr i månaden.
Men som ni vet har ..eller inte...så har klädkatalogerna kommitXD
HM, ellos, halens och laredoute....jag har nu suttit å räknat ihop allt jag vill ha...å det landade på ca 12 000 kr
vilket gör att jag har ca 20 000 kr kvar som skall räcka hela året å då blir det ca. 1 700 kr i månaden.

Jag har ju också som ni vet sagt att jg ska köpa en ny gitarr när jag får min första lön...å då går det väl några tusen till.
Samt att pappa hittade en blekingseka på blocket för 4000.
Han skojade å sa att jag kunde köpa den till honom nu när jag tjänar så mykke pengar.
Å jag sa "ja varför inte:P" det kunde blir hans 55-årsprensent eftersom han faktiskt aldrig fått nån riktig födelsedagspresent av mig. Ni skulle sett honom. Han sken upp som en sol, som ett barn på julaftonXD

Sen diskuterade vi detta å det var då som jag kom ner på jorden igen å fattade att mina pengar måste räcka hela året.
Men fan, alltså jag vill verkligen ge honom den:) då kunde vi ha den ihop å han kunde lära mig segla:)
Å eftersom jag har mitt barnasinne kvar så skulle jag naturligtvis ha en piratflagga i mastenXD
haha!:D

Men nu är verkligheten som den är å jag kan inte välja allt.
Det blir att jag får sålla bland kläderna...väldigt mycket.
Gitarren ska jag ju bara ha...men fan, båten då??

Pappa har gett mig så mycket å jag vill ge honom nåt tillbaka...det är så skönt när han är glad.
Det är så jobbigt när han är sur och bara skäller.
Å alltid är det om pengar. Man kan inte ta upp ämnet pengar utan att det ska blir bråk liksom, skitjobbigt.
Jag önskar att vi kunde vinna lite så att han slipper oroa sig så mycket. Då slipper vi bråka...

På tal om pengar. Jag gillar INTE att gudron schyman eldade upp 100 000 när folk (vi) knappt har pengar.
Visst vi har pengar så vi klarar oss men utöver det. Aldrig gör vi nåt tillsammans, vår familj. Vi har inte varit utomlands sen jag var liten och det blir liksom aldrig nånting över till nåt nöje:/

Usch jag känner mig girig nu för det finns ju de som inte har nånting alls....men ändå:S

Aja får ta en dag i taget. Lönen kommer ju först om 15 dagar så...

Imon..eller aa idag blir det då. Då ska jag gymma, sola å bada sen runt 7 är det filmmys hos toffy:)
Det ska blir kul. Älskar mina vänner:)

PS:har sovit hela dagen så är inte ett dugg trött men får väl försöka sova nu iaf.

Nighty night:)




Kommentarer

  • Cajsa säger:

    hejsan!

    ville bara önska en trevlig helg...det är ju ändå torsdag HELG I MORRON! :D Ska du göra något speciellt? :)

    xx Cajsa

    2010-07-15 | 16:40:32
    Bloggadress: http://cajsa1.webblogg.se/
  • ELIN säger:

    svar;Hahahahaha ja precis.. leker ariel när jag badar ^^

    2010-07-15 | 18:57:11
    Bloggadress: http://esks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: