Cracked Actor

Tillbaka till framtiden (skolbänken)

Kategori: Allmänt

Blev inget ikea idag, vi tar det imon istället.
Hela dagen har jag varit på dåligt humör, slarvat med mina piller. Not good :S
Iaf, under hela dagen har jg funderat och suttit och grubblat fram å tillbaka vart jag vill göra med mitt liv.
Vad tycker jag är intressant. Vilka var mina favvoämnen i skolan?
 
Jag letade genom det som var intressant och sållade bort å läste å läste. Så nu ikväll har jag kommit fram till ett program som både är intressant, är genomförbart och ger jobb efteråt. Jo jag har alltid varit intresserad av historia och det ockulta :) så ett program som jag skulle kunna gå är "Kadidatprogrammet tidiga språk och kulturer" :)
detta hittade jag på Uppsala universitet.
 
Det fanns tillvalskurser som rör religion - allt från rastafari till satanism och sånt är sjukt spännande. Sen kan man välja ett huvudämne tex arkeologi/assyriologi,egyptologi å det har jag alltid tyckt om.
Sen biområden som filosofi, religionshistoria och historia :P
Programmet är i 3 år och ger 180 HP.
 
Men eftersom jag inte ens läst historia A så måste jag göra det på komvux och då kan jag även se till att få betyg i religionen ...jag kan ju, det vet jag, bara att jag inte orkade fixa med nåt prov å några inlämningsuppgifter innan man tog studenten.
 
Så prio ett nu är alltså medans jag jobbar (om de ringer alls) att plugga historia A och religion A på komvux å sedan för säkerhets skull göra högskoleprovet...typ.
Måste snacka mer med emz, hon fattar sånt här.
 
Måste snacka med henne om hon hade kunnat tänka sig att plugga i uppsala med mig, de har ju juristprogrammet där också liksom. Då kunde vi bo ihop kanske :) vi gör ju nästan det ändå. Tror jag hr sovit minst 3 nätter hos henne senaste veckan xD
 
Nu när jag känner att jag har en plan så känner jag inte den ångesten som innan idag, arg som en pissmyra å gråten i halsen. Eller också har fluoxitinet gjort det de ska.
 
Nu ska jag ta en cigg!
 
bye
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: