Cracked Actor

Instagram ...Help me!

Kategori: Allmänt

Idag ko min kamera som jag köpte på tradera.
Det är en Nikon Coolpix L110. Har suttit med den hela kvällen å provat det ena å det andra men oavsett vad jag gör
så får jag inte den där retrokänslan. Så läste lite om instagram där man kan lägga till ramar så hörnen på fotot blir mer rundade och man får den där 70-talskänslan. D
Hittade dock inget program..eller jo men fattar ingenting.
Så nu frågar jag er som läser..läser nån? xD
Vet ni nåt bra program där man kan få allt det jag vill ha utan å sitta hela kvällen?
Typ ett lätt program där man lägger till olika ramar å sen nåra effekter retro-style?
Det finns nån app till Iphone som heter Instagram men jag har ju dessvärre samsung galaxy I :/
Hittade en app men då måste man ha ett konto å krångla. "Picplz" hette det å nu när jag köpt en fin prffskamera vill jag ju kunna använda den.
Sammanfattning: Jag vill alltså kunna ta vanliga bilder med min nya kamera, lägga in de på datorn å fixa de med hjälp av instagram (lätt program) utan att behöva slita mitt hår.
Effekt 70-tal
effekt C-41 (no border)

Kommentarer

  • Lina Steén säger:

    Till alla mina bilder använder jag photoshop när jag redigerar dem.

    Förutom när jag knäpper någon bild med telefonen, då brukar jag snygga till den litegranna med instagram.

    Kan tyvärr inte tipsa dig om något annat program.



    Bäst tycker jag att det blir om man gör det i photoshop, men då krävs som sagt att man har ork och vilja att lära sig programmet först.



    Lycka till, Lina :)

    2012-02-03 | 14:49:50
    Bloggadress: http://linasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: