Cracked Actor

Det tar fart

Kategori: Allmänt

Ikväll har pappa å jag tapetserat klart :D det tog sin lilla tid, samt att pappa spottar å fräser som en jävla katt gör ju inte saken bättre. Men nu är det klart iaf å är supernöjd. Kommer bli kalasfint :D
Det är ju bara en fondvägg å sen lite i hallen. Å resten av väggarna i nån beige ton.
På söndag ska vi köpa golv. Sen imon ska jag putsa fönster för det har inte gjorts på typ ett år.
Ska försöka börja med köket också. Måla skåpluckor men får väl rensa ut skåpen först å torka av.
Sen blr det väggarnaa i köket. Sen kan vi äntligen börja lägga golvet :D det blir i laminat såklart (valnöt)
Ska se om vi kan skruva isär det klumpiga skrivbordet också å dumpa det nånstanns. Det är gammalt å rejält men det finns liksom ingen plats att ha det. Ska väl vara i nåt gammal gods men ytor långt bort till horisonten i så fall ;)Nu är det ju bara köket kvar å golvet sen blir det en tripp till ikea ;D Har redan bestämt mig för hemnes seriern i svartbrun färg. Så soffbord, tv möbel, byrå, sängbord å sidhyllor vid tvbänken är i hemnes-serien sen blir det väl 2-sistsoffa med schäslong. Försöker hitta en hyfsat billig som inte är för stor.
Räknade ut vad alla möbler å sånt skulle kosta å det landade på ca 10 000 spänn :/ spara ihop detta blir inte lätt.
Har också bestämt mig för att vänta med tattoon tills i höst eller nåt. Lägeheten måste komma i första hand så att allt blir klart här å man kan börja bo där inne.
Måste få tag i en liten kyl å en minifrys, Samt mickro å en spis. De hade en ugn med två plattor på rusta för 500. Svart å snygg så det blir väl den :) å sko- och hatthylla. Så nu tror jag att jag fått med det mesta :)
Längtar verkligen tills allt är klart å man fixar sitt eget lilla hushåll :D
Såhär blev det å syggare kommer det att bli! :D
Pappa sa det att dörren får sitta där den är. Vi ska ta borthandtaget å låsa sen sätter han isolering på andra sidan å nån slags vägg å bygger in det. Sen typ en bokhylla för på deras sida då.
BTW i förrgår fick jag äntligen hem min fina fransväst i äkta mocka. Budade som fan på tradera men nu är den min å det är perfekt :D
nä nu ska jag sova så jag orkar putsa mina fönster..
FAKKING PALLA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: