Cracked Actor

Bad day

Kategori: Allmänt

Som rubriken lyder så har det varit en jävlig dag. Stressad pga underbemanning på jobbet och religionen.
Måste få tid å plugga. Jag jobbade från 7.30-20.00 igår så jag var tröttare...än vanligt.
Sen till 16.30 idag. Måste få tid till att plugga men ska jobba imon med.
Tog på mig jobb på fredag också men jag känner att det blir för mycket. Skiten ska vara inlämnad senast lördag så jag får ringa återbud.
Jag var hysterisk å typ gråtfärdig innan :S
 
Iaf, nu ska jag ställa några frågor till er angående barnuppfostran, i forsättningen kommer jag ta upp massa exempel som handlar om just barn och hur vissa vill uppfostra de.
Detta kommer jag kalla "Dagens batikhäxa"
 
Om du skulle jobba på en småbarnsavdelning, tror ni att de förstår om en vuxen håller besticken i fel hand?
Och spelar det någon roll om en "fröken" äter snabbt eller väldigt pedagogiskt tuggar maten 20 ggr innan man sväljer?
 
Själv tycker jag att det är löjligt. De små har ju jämt å göra om de träffar munnen. För den delen har de sked.
Och det kvittar väl hur snabbt man äter, bara barnen äter? eller?
Sen att man inte får någon vidare matro gör ju inte saken bättre. Lite svårt att sitta å njuta av maten samtidigt som man ska hålla koll på de små.
 
Sen en till fråga...
 
Ska man byta ord för "docken" och kalla det "köket" för att det ska bli mer könsneutralt? 
 
Mitt svar är: det har alltid hetat docken. Visst, det är viktigt att man lär de små att både pojkar å flickor kan leka i "docken" men vad man har för ord på det ska väl inte spela någon roll?
En del som hellre vill kalla det "kök" menar då på att docken=dockor, det första man tänker på när man säger docken är att flickor ska leka där.
 
Kommentera gärna vad ni tycker. 
Detta var alltså dagens "batikhäxa"
 
 
"Jag vet bäst!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: